Sissejuhatus
Sabīne Vernere töötab materjaliga kaua ja süstemaatiliselt, et seda kontrollida ja oma tahte järgi koolutada – tint muundub elavateks kehadeks, maastikeks, emotsioonideks, milleks iganes. Tindi vool aimab järele looduslikke protsesse nagu jõe suubumine merre või allikavee tungimine pinnasesse. Sedamööda, kuidas me päevad läbi ennastunustavalt ekraanide ees istume, tarduvad voolumaastikud tahketeks pindadeks, vormid muutuvad nurgeliseks ja mehaaniliseks ning kompositsioonid tsentraalseks. Samal ajal üha süveneb vajadus turvalisuse järele. Vernere teosed, mis ülistavad argist intiimsust, on elu köidikute ja vaimu piirjoonte rõhuvate tehisraamistike allegooria, mille jäigast haardest tuleb välja murda (nagu õide puhkevate maalide värvikihid puuvillapaberiga kaetud metalliimitatsiooni taustal).
Sabīne Verneret on juba pikka aega paelunud teadvustamatu käitumine, näiteks asjaolu, et seltskonnas naerma puhkedes suunab inimene sageli pilgu just sellele inimesele, kes talle kohalolijaist kõige enam meeldib. Keha ei suuda sellistes olukordades valetada. Uuringud näitavad, et meie instinktid toimivad kõigepealt emotsionaalsel tasandil, öeldes meile, mida peaksime teadma juba ammu enne, kui see info meie teadvusse jõuab. Meie ajud töötlevad kogu aeg asju, millest meie teadvusel ei ole aimugi; sedalaadi teadmised tekivad meie algelisemates ajustruktuurides. Kahjuks usaldavad inimesed tänapäeval enamasti ainult seda, mida näevad, ega ole harjunud usaldama oma vaistlikke tundeid.
Sabīne Vernere maal on loodud just neil teemadel mõtiskledes. Silmad liigesteks ja jalalabade asemel värelevad närvilõpmed – keha kaudu tundmine, tunnetamine ja nägemine.