Sissejuhatus
Teos grupinäituselt „Bambi projekt“.
„Ning kogu noorusaeg hakkas äkki ta meeltes kumama. Aas, rajad, mida mööda ema teda juhtis, rõõmsad mängud koos Gobo ja Falinega, tubli rohutirts ja liblikas, võitlus Karuse ja Ronnoga, millega ta Faline endale võitis. Ta tundis ennast äkki jälle õnnelikuna ja oli sellest hoolimata vapustatud.“ (Salten, lk 141)
Līga Spunde keskendub inimeste suhtumisele teistesse elusolenditesse ning nende keerukale suhtele loodusega — sama motiiv läbib ka Salteni teost. Mõlemad teosed kujutavad hirve sarnaselt, kuid kontekst, kuhu kunstnik looma asetab, on väga erinev. „Rahu valvav kuulikindel klaas“ kujutab harmoonilist ja muretut maastikku ning Disney animatsioonidele omast idealiseeritud maailma. Kuigi Disney loomariik on fantaasia, esindab see läänemaailma ideaale, igatsust rahuliku ja õnneliku paiga järele. Spunde on ümbritsenud idealiseeritud nägemuse kuulikindla klaasiga, et Bambi unelmatemaailma kaitsta.
Kuigi „Gobo“ on väliselt eelmise teose sarnane, näeme siin hirve mitte koos oma metsaloomadest sõprade, vaid inimesega, kes tema surnukeha kõrval seisab. See pilt kuulub trofeefotograafia žanrisse — naeratav mees poseerib kütitud saakloomaga, luues eksliku mulje, nagu valitseks kahe liigi vahel sõprus. Esialgu on niisugustel fotodel raske surma näha, kuid viimase kohalolu tunnistamine tekitab meis külmavärinaid. Kuigi Disney animatsioonis Gobo tegelaskuju ei olnud, on tal raamatus oluline roll nii lemmiklooma kui ka saakloomana. See meenutab meile, kuidas inimeste suhtumise osas loomadesse — lemmikloomadesse, kariloomadesse ja metsloomadesse — võetakse väga erinev hoiak.